Sunday, November 7, 2010

akoo+sayer+me+ana...

aku datang dari keluarga yang sederhana..ibu bapa seorang guru sekolah menengah,dan aku anak sulung dari 8 adik-beradik...fuh,,ramai,kan...namun itulah tanggungjawab yang harus aku tunaikan..tanggungjawab yang telah Allah amanahkan pada aku....huhuhu...secara amnya,nama penuh aku sabihah sabri...berasala dari kuala terengganu,memang anak jati terengganu aku nie...hehehe..aku ada adik yang paling rapat dgn adk bawah aku berumur 19 tahun,namanya hud bin sabri,melanjutkan pelajaran ke Universiti Malaya,Nilam Puri ,Kelantan dalam bidang syariah....dia selalu memberi teguran pada aku tentang agama,walau aku degil dia tetap tidak berputus asa....kuii~~(sepatut kakak tegur adik tp terbalik...)


umi dan abah aku pula seorang ibu bapa yang sangat caring tapi tegas..kadang2 aku pun takut ngn diorang...aku kagum dgn umi dan abah aku dapat besarkan adik2 aku 8 orang dengn penuh tabah dan sabar...mereka berdua berumur 46 tahun,memiliki kegemaran yang sama iaitu suka bertanam...emm,habis rumah aku dipenuhi dengan tanaman..cantik lar jugak hasil tangan diorang...umi aku suka sangat memasak,selalu memasak lauk kegemaran aku iaitu tomyam ayam..(memang kaw)..rindu sangat pd masakan umi....kalu hari raya,kitorang selalu paw duit raya walau kitaorang dah besar...inilah umi dan abah aku yang tersayang...dipersilakan...


kalu aku cerita pasal keluarga aku disini,memang tak cukup muka surat nak tulis..huhuhu...cukup lar jika korang tahu serba sedkit keluarga aku..my family,my heart...nama adik aku ialah sabihah,hud,irfah,ziad,anas,muhammad,nasuha dan izzah,,memang penat nak baca,kan...tp itulah realiti keluarga aku...kadang2 seronok ada keluarga besar,kita boleh share kegembiraan dan kesedihan kita dengan mereka,,,,

No comments: