Thursday, November 17, 2011

~Hidayah!!!~

Assalamualaikum..
apa khabar kawan-kawan semua?dah solat belum?
pentingkan mana yang penting dulu,yerk..kerana solat itu mendekatkan kita kepada Allah..
~when you want talk to Allah..lets praying..~
~when you want Allah talk to you,lets read Al-Quran~..
cintailah Allah dan rasulNya melebihi apa yang ada dimuka bumi..insyaallah cinta Allah akan bersama kita..

Dah lama aku tak update blog aku nie..minggu nie aku ada banyak assignment+mid term exam+presentation...semua itu adalah lumrah dalam kehidupan sebagai seorang pelajar,kan...kalau tak ada semua tue,hidup ini tidak akan ada perasa yang menceriakan kehidupan ini...

dari hari ke hari, alhamdulillah ramai kawan aku sudah berubah ke arah kebaikan..mula menutupi badan hijab yang disuruh..tp aku??insyaallah,aku akan follow perlahan-lahan..semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan hidayahNya..amin...
Ya Allah..tunjukkanlah kepada kami jalan yang benar...kembalikanlah kami ke jalan yang benar,jalan yang Engkau redhai..amin...
kadang-kadang kita perlu sedar akan siapakah diri kita..siapa yang mencipta diri kita..dan kemana kita akan dikembalikan...agar kita cepat tersedar dari melakukan kemungkaran Allah...Allah tidak pernah menyisih hambaNya namun kita yang melarikan diri dari Allah...
Dia merancang perjalanan hidup kita dengan penuh perasaan cinta...setiap apa yang diberikan adalah yang terbaik untuk kita,,namun sebagai seorang hamba yang khilaf,,kita sering merungut dengan setiap yang diberikan...
namun,Dia tidak pernah menyekat rahmatNya untuk kita...sedarkah kita???
kepada kawan-kawan saya yang comel,,hidayah Allah adalah milik ekslusif milik Allah.mintaklah dengan Dia dengan bersungguh-sungguh..kembalilah kepada pangkal jalan...sentiasa bersyukur dengan pemberianNya..namun perbaikilah diri anda menjadi seorang insan yang baik dan bermanfaat....jangan biarkan diri kita lemas dalam mencari cinta yang tidak halal...namun cinta yang paling agung adalah cinta kepadaNya...kerana hanya pada Dialah sebaik-baik tempat untuk kita kembali...
semoga dengan sebaris tinta ini,,dapat memberi sinar kepada hati yang dahaga kasih dariNya...semoga Allah sentiasa mengampuni setiap dosa dan kekhilafan kita kepadaNya...amin....

No comments: