Thursday, September 13, 2012

'terima kasih' & 'sorry'

Assalamualaikum WBT...
dengan nama Allah yang Maha Pengampun lagi Maha Mendengar...

apa khabar ?harap semuanya sihat dalam lindungan Allah..hampir sebulanaku tak update blog..bukan apa aku sekarang ini tengah intern kat ILP Marang,Trg..banyak masalah yang ada dalam praktikal ini..memang perit untuk aku lalui tapi aku tahu Allah hanya memberi mengikut kemampuan aku sahaja...

hari ini aku nak bersembang tentang appereciation @ penghargaan...siyesly,susah sangat nak jmpa orang yang suka ucap 'terima kasih' 'thanks you' 'xie xie' 'nandre' 'syukran'..
sebab.......??
ego ? malu ? entahlah...
sebagai seorang manusia yang normal,,bila kita penat tolong orang,dengan ucaapan terima kasih yang pendek mampu mengurangkan kepenatan itu..

dalam hidup,,everything sudah diaturkan oleh Allah..sesungguhnya Allah itu tahu yang terbaik untuk kita.jika kita mahukan orang sentiasa berterima kasih pada kita,,,
so,,kita yang harus mula berterima kasih pada orang lain.lama-kelamaan sidia akan belajar untuk mengucap 'terima kasih'..jika batu mampu dilembutkan dengan titisan air,,,insyaallah hati manusia juga mampu dilembutkan dengan kesungguhan kita,,dengan syarat mendapat izin dari Allah..

aku pun tidak tipu,,susah sangat pada mulanya  hendak belajar mengucap 'terima kasih' & 'sorry' sebab ego.,,kan??tetapi we have to start right now!
Allah suka pada hambaNya yang beruba kearah kebaikan..

jom pakat belajar ucapkan terima kasih & sorry..
ringankan mulut anda..insyaallah keikhlasan akan muncul..
selamat berubah!

No comments: