Thursday, March 14, 2013

money ??job ??

Assalamualaikum ..
Dengan Nama Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat..

alhamdulillah,setakat aku dah harung hampir 7 interview dengan pelbagai syarikat,pelbagai jawatan..family aku xterlalu memaksa untuk stay di terengganu,tapi hint tu tetap ada..hampir 2 bulan setengah aku jobless,maybe bagi orang lain,itu satu tempoh yang pendek,,tapi bila tgk family ak ada masalah kewangan+adik2 perlukan duit untuk belajar..i need to find job..i need money..



dan alhamdulillah sekali lagi,biasanya setiap kali aku hantar resume,memang aku akan dipanggil interview.Allah itu Maha Mendengar..dan sepanjang 7 kali interview,2 offer ak tolak..'cerdik',kan??huahua..bukan aku suka2 nak tolak,tapi lepas bincang dgn parents aku..

discuss on every aspect,parents ak kata better decline..maybe ak ada rezeki lain kot..setiap orang mempunyai rezeki berbeza,life berbeza..dan ak xsuka membandingkan dan dibangdingkan llife orang lain..kalau untuk amik pengajaran xpe,kalau sebab nak compare mana hebat,,mana mahal gaji..xsuka sngt!



semalam 130313,aku dapat interview di baskin robbin,midvalley city,kuala lumpur..aku apply supervisor jew,tapi dapat offer assistant manager,alhamdulillah..gaji untuk permulaan rm1000++ je..kira ok lar nak mula nak career ni,kan..dekat KL tu,,kalau setakat gi jalan2 amik angin,biasa sngt lar..ni nak keja..my dad always told me,KL is something place full of challenges..wat kind of challenges?i dont know..aku nak grab experiences,relate dgn dunia study aku..even ak blajar hrm,tp yng ini ada relation jugak..


i always remind myself,,pliz do not being gready..orang tamak selalu rugi..



aku harap ini keputusan yang betul,,aku pun tengah pening sekarang..mula2,parents akan rasa lain la kot bila aku xda nanti..sebelum ni,ak banyak bantu mereka dari segi kerja rumah,,amik adik kat sekolah,,pergi pasar...aku harap Allah akan mempermudahkan urusan mereka.amat berharap..aammiinn..

p/s::ak masih keliru untuk terima ke tak tawaran nim..semoga parents aku xmembantah..moga Allah mempermudahkan urusan ini..lancarkan perjalanan ini..aammiin

No comments: