Thursday, June 7, 2012

kerana...Dia tempat kita kembali....

Assalamualaikum wbt..
Dengan nama Allah yang Maha Penyayang lagi Maha Pengasih

alhamdulillah,hari ni da selamat 3 paper aku jalani..
setakat nie alhamdulillah,,cuma biasalah kan dalam peperiksaan perasaan konpius+blur..
takut dan nerves itu perkara biasa..
pada siapa yang patut aku ucapkan terima kasih kecuali pada Allah sentiasa menemani aku..memberi aku kekuatan untuk hadapi semua walaupun dah banyak perkara mungkar yang aku lakukan..
kadang aku lalai dengan nikmat dunia ini...kadang aku 'ter'lepas cakap..terasa pulak..
kadang aku 'ter'lambat solat...
kadang aku tak 'ter'bangun nak solat...ya Allah..jahil betul aku ni,kan...



tapi Dia tidak pernah hampakan aku..
Dia sentiasa ada untuk aku..
dia saat aku mohon kekuatan dariNya..
Dia tidak pernah hampakan aku...

semoga air mata yang menitis itu ikhlas kerana Allah

cuba korang fikir balik..setiap kesusahan yang dihadapi..pasti ada jalan penyelesaian yang tersendiri..nah!..itulah jalan yang Allah berikan pada korang..Pertolongan ALLAH mungkin tidak datang terlalu Cepat, tidak juga terlalu lambat, tetapi pertolongan ALLAH selalu datang di saat yang Tepat ..(^___^)

jadilah hamba yag bersyukur dengan nikmat yng diberi...

jangan terlalu cepat melatah dengan ujian Allah..nanti kita akan jumpa jalan mati..
lepas tue,kemana kita nak pergi ??..kembalilah pada Allah,,mohonlah doa padaNya supaya Dia dakap kita dengan erat..
supaya kita sentiasa bersama Dia..kerana Dia adalah peneman yang paling baik..sahabat yang paling baik...kerana Dia yang menciptakan kita dan Dia yang mematikan kita...segalanya bergantung pada Dia..Allah hurabbi...

aku mempunyai seorang kawan yang mempunyai masalah kulit..kesian kat dia..sekejap ok,,sekejap tidak..banyak duit berhabis untuk sembuhkan penyakit tu..tapi,,kalu sembuh pon kejap je..
aku tahu,berat mata memandang berat lagi bahu memikul...
aku selalu tertanya - tanya kalu aku ditempat dia,adakah aku mampu memikulnya ??
Allahhuakkbar!!

kadang,kita suka memandang hina kat orang...tapi sedarkah kita kalau kita berada ditempat dia??adakah kita mampu mengganti tempat dia walau sejam...walau sesaat...
janganlah menghina orang..
kerana Dia yang mencipta kita semua..sama ada hebat atau tidak seseorang itu,semuanya bergantung pada amalan dan taqwa seseorang...
fikirkanlah,wahai kawan...

aku tahu,,disebalik senyuman dia tersimpan penderitaan dia..aku nampak dah sakit..
kemerah-merahan..banyak sangat alergik..tapi..
aku tersentap dengan kata-katanya yang aku tidak terjangkan.....

'setiap ujian ini telah diizinkan Allah..dan setiap apa yng Allah berikan pasti hikmahnya
lagipun,siapalah aku untuk meratap ujian ini sedangkan ramai lagi yang lebih teruk..
sekurangnya aku diberi nikmat untuk bernafas..nikmat kehidupan untuk menebus dosa aku..'




 sambungnya lagi...........
'aku tahu ujian ini sangat perit,,namun keperitan itulah yang mengajar aku supaya redha dengan ujian Allah..sama ada aku redha atau tak,penyakit ini tidak akan hilang..tp...kalu aku redha,aku lebih tenang..aku rasa sangat Allah bersama..and I'M NEVER ALONE..because Allah is always there for me'


aku dapat rasa satu perasaan halus menusuk dalam hati aku..ya Allah,,mampukah aku untuk merasai sedemikian?layakkah aku untuk diuji sebegitu rupa ?
aku yakin,setiap apa yng Allah tentukan adalah mengikut kemampuan kita..
dan yakinlah...
Allah yang memberi dan Dia juga yang menyembuhkan...
kerana Dia tempat kita kembali...




kata akhir :: saya sangat berterima kasih pada kawan2 saya yang sngt membantu dalam peperiksaan kali nie...terima kasih Allah kerana pertemukan kami..^_^...pada kawan2 lain,,selamat meneruskan perjuangan anda sehingga titisan terakhir..semoga perjuangan anda didiringi dengan redha Allah..amin..

No comments: