Monday, July 16, 2012

BerTabahlah!!

Assalamualaikum..
Dengan nama Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui...

hari ni 160712..Isnin...26 Syaa'ban
masih lagi dalam keadaan gundah gelana...masih tidak tahu keputusannya..
ya Allah,,berdebarnya hatiku..tp walau macam mana pun..
aku tetap kena hadapi setiap ketentuanNya..
aku dah habis daya..hanya mampu bertawakal pada Allah...

semenjak dua ni emosi aku tidak stabil..
selalu marah dan suka mengamuk..
itu teguran ikhlas dari umi dan adik2 aku..
aku cuba untuk bertahan dengan kemarahan aku..cuba bersabar..
tapi..
aku sedar akhir2 ni aku memang sensitif..emosi aku tidak stabil..

tekanan demi tekanan ada pada aku..
banyak ujian diberikan pada aku tanda kasih sayangNya..
mungkin belum tiba masanya untuk Dia makbulkan doaku..
sesungguhnya,,aku betul2 mengharapkan pertolonganNya..
bila tekanan makin banyak..jerawat pun mula banyak..bila tengok cermin,lagi tertekan..
bertabahlah engkau!

kadang2 rasa macam nak berhenti masa je..nak putar balik masa supaya setiap kejadian ni tidak terjadi..tapi aku sedar,setiap yang berlaku adalah kerana keizinanNya..
kalu tak,takkan situasi nie boleh terjadi..

pesanan umi :: cuba kuatkan hati,,Allah xkan sesekali menzalimi hambaNya,,insya Allah,,ada hikmah tersembunyi..banyakkan solat hajat..moga Allah permudahkan urusan..
dalam ujian begini,syaitan pun giat hasut kita..pilih jalan samaada kebaikan atau keburukan..

harapanku..: semoga Allah membuka jalan yang lurus untuk hambaNya yang khilaf ini..moga Allah mendengar doaku..dan moga Allah membantu aku kerana aku amat memerlukan bantuanNya..

tanpa aku,,Allah tetap ada..tetap berkuasa..tetap Maha Satu..
tapi..
tanpa Allah,,,I am nothing..tiada nilai..tiada makna hidup ini...

No comments: