Sunday, July 15, 2012

masihkah ada sinar untuk aku..

Assalamualaikum..
Dengan nama Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui..

hari ini 13 Julai 2012..Jumaat..
hari yang tenang dan damai..lengkapkan hari penghulu segala hari..
minggu ini aku diuji teruk..
tidak perlulah aku nyatakan ujian itu..tapi cukuplah dalam pengetahuanNya,,
malu untuk aku katakan kerana aku menjangka aku tidak akan mengalami masalah itu..
namun..

ujian Allah melebihi segalanya..
jika Allah mengatakan jadi!,maka jadilah ia..
kadang2 aku lalai dengan nikmat dunia sehingga aku lalai daripada mengingati Allah..

seminggu diri aku tidak terurus..siyesly,aku betul2 lost..
aku hanya termenung dan termenung..
aku buntu dan sangat buntu..
mujurlah,disaat aku tercari sinar,Allah memberi umi dan abah sebagai pemberi semangat kepada aku..
mereka tidak jemu memberi nasihat dan sokongan kepada aku..
sentiasa bersama aku saat susah dan senang..

terima kasih Allah atas pemberian ini..

selepas ini,mungkin ada ujian yang lebih perit untuk aku hadapi..
sebab tu Dia bagi aku ujian macam ini..
sesungguhnya aku hanya insan yang lemah...

semoga masih ada sinar untuk aku...
semoga masih ada jalan untuk aku lalui..
amin..

nota akhir :: umi aku kata,kalu setakat berdoa dan merayu tanpa sebarang tindakan,semua itu hanya sia-sia..sekurang2nya kita berusaha dan tidak mengharapkan ianya jatuh dari langit.
GAMBATE!!

No comments: