Wednesday, October 24, 2012

one day before leaving!

Assalamualaikum..
Dengan nama Allah yang Maha Besar lagi Maha Pemurah..

apa khabar semua?harap semuanya akan diberi keberkatan Allah..
insyaallah,besok hari Arafah,,semua umat Islam akan berwukuf di Arafah besok..(251012)
bersamaan dengan hari terakhir aku di ILP Marang,Terengganu..akhirnya!!
habis jugak praktikum aku..alhamdulillah,syukur padaMu,Allah...

selama 3 1/2 bulan aku berpraktikum di ILP Marang,,bnyk kenangan aku dapat kat sana..ada belaka..
aku bersyukur pada Allah kerana Dia telah banyak membantu aku dan sentiasa bersama aku..sesungguhnya Dia Maha Mengetahui..

walaupun aku ditempatkan di pentadbiran,aku kena buat variety job..dari kewangan sehingga kerja perkeranian,aku buat..memang mulanya cuak,,tapi yesss!i can do it!hahaha...alhamdulillah...

sekarang,buku log praktikum dah siap,,report pulak on the way..moga siap cepat..amin..hehe..ermmm,besok dah last praktikum..mesti rindu nak gelak2 dengan akak2 kat sini..kena ngusik2 dengan encik2 kat sini..macam2 kerenah mereka ni..mula kena shock jugak,tapi lama2 ok..hahaa..suka!

semalam,(231012) geng2 pentadbiran+akak2 comel aku plan buat surprise kat aku..memang tak sangka..!tacing sangat tapi cover2 sikit..hehe,,,siap lunch kat tepi pantai ag..memang panas,tapi makan bawah kanopi,,minum air kelapa segar,,makan aiskrim,,makan favourite lunch aku,,suka sngt2!..siyesly,rasa betul2 dihargai..

 pastu,bila pensyarah ak datang melawat,nerbes sngt!!tapi akak2 ak kat sini,still kasi support..penyelia aku kat sini sokong aku,,then pensyarah aku tue, sngt2 berpuas hati kat sini...haha,alhamdulillah,semuanya ok..

macam2 nak citer,tapi nak mula dari mana ea??lama sangat tak update blog aku ni....tapi satu je ak nak gtaw--->>praktikum memang best!!tapi kena cari company yang MAHU menerima kita..bukan nak torture atau racist atau apa..mohon pada Allah,moga Allah bagi petunjuk..amin..

insyaallah,nanti ada kesempatan aku attach gambar2 aku 'bekerja' kat sini ea..memang boleh jadi pekerja contoh nie..'keterperasan' kejap..siyes,sayang nak tinggal ILP Marang..nanti mesti nak jumpa diorang..sesungguhnya,hidup ini sentiasa berjalan..ada pertemua dan perpisahan,kan??

kalau ada rezeki besok,nak pergi main bowling ngn geng2 ILP Marang..nak jalan2 habiskan duit dulu..insyaallah..
hahahaha!


No comments: