Friday, November 2, 2012

Lastly!Allah give me good ending after all...

Assalamualaikum..
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih..lagi Maha Pengampun...

apa khabar semuanya?harap2 sihat2 sokmo,,senyum sokmo yerk..^____^
entah kenapa,,tiba2 nerbes pulop nak buat post kali nie..actually,,citer ni dah lama,,251012 tarikh keramat dalam hidup aku..tamat sudah praktikum ak selama beberapa bulan di ILP Marang,terengganu secara officialnya...

ingat nak post hai tu jugak,tapi abah xkasi on internet sebab adik nak exam..so,sebagai kakak yang baik kenalah mengalah...hahaha..jdnya,hari ni baru blh post..

banyak sangat pengalaman yang dpt kat sana..mungkin pada mulanya,bnyak perkara yang menghalang daripada aku meneruskan praktikum ni..kadang sampai dah give up untuk teruskan semua ini..tapi,,Allah telah membantu aku..sejuta alhamdulillah untuk Dia...amin..

pada 25 oktober 2012,hari yang biasa..matahari bersinar dengan baik (ecececehhh)haha..tapi,,semua akak2 geng pentadbiran+pusat sumber multimedia (mcm geng2 aku) datang lepak kat meja aku..dok sembang2 dan bergelak tawa..amik gambar yang comel2..






.tiba22.............kak da,akak yang rapat dengan aku tiba hulur beg hadiah..terkejut...tergamam...sebak pon ada..haha..dengan muka selamba,aku ambil dan terus buka nak tgk isi beg tu...nak taw apa isinya??

kain baju kurung sepasang,4 helai tudung,,dan satu set kerongsang..Allah,,terima kasih atas setiap nikmat yang Kau anugerahkan ini...





alhamdulillah,,tak sangka,,macam2 surprise diorang bagi kat aku..kadang2 tak padan dengan apa yang aku bagi kat diorang,,ak pon ada bagi sikit senderamata kat diorang..tapi cukuplah sebagai tanda ingatan dari aku,kan?

time lunch pulak ada orang belanja kfc..hai,,kalu dengar orang belanja ni,msti laju je ak follow,,tapi time nie aku belajar untuk lebih behave..haha,,hari yang sangat bermakna..

petang tu,aku punch card terakhir jam 3.40 petang (habis office hour jam 3.30)..yang terakhir..selepas sudahkan kerja-kerja yang terakhir,aku pun pulang ke rumah..umi datang jemput..
rasa sedih+bangga+sebak memang datang bertamu,,mesti rindu nak datang nak kacau2 akak kat ilp marang nih..

apa yang kita belajar sebenarnya tidak sama dengan reality,tapi cukuplah sebagai bekalan untuk kita menghadapi dunia luar..banyak lagi yang perlu aku belajar untuk meneruskan kehidupan ini..sekurang2nya,,aku dapat lihat dunia pekerjaan sekarang..masam ada,,manis ada..pahit pun ada..bergantung pada kita cara untuk mengadun semua itu...

sekarang!!time to activate report mood..alhamdulillah,report pon dah masuk masuk ke-3..next week dah nak gerak ke uum,insyaallah..
after that,,barulah kita pakat hunting job..moga Allah permudahkan segala urusan aku..amin..

p/s-->>dunia belajar lagi best dari dunia kerja..tak perlu fikir banyak masalah,tapi time kerja hanya best bila time dapat gaji..atau kerja yang kita dapat adalah minat kita sendiri...sama2lah kita berdoa pada Allah semoga perjalanan hidup ini dipermudahkan olehNya..amin..:)

No comments: