Monday, December 10, 2012

K.A.M.I :)

Assalamualaikum..

alhamdulillah,Allah masih memberi peluang kepada aku untuk menghirup udara dariNya..sesungguhnya,walaupun,banyak dosa dan kesalahan yang aku lakukan padaNya,setiap nikmat itu masih diberikan kepadaku..terima kasih Allah..alhamdulillah,,

entah kenapa,,rasa macam nak post tentang family aku,,haha [xda kerja,kan]..tadi dok excited tgk bola dengan keluarga,umi ak yang tak pernah suka bola,boleh dok menjerit sama sekali dengan abah aku..hahaha..

time ni tgh tgk tv,sambil tgu nak dinner sama2 kat luar..haha

ada lagi yng xckp ni,,family ak beso taw..haha
masing2 duduk depan tv sambil makan kentang goreng+nugget..sambil share cerita,,seronok rasa,,even ada adik aku yang masih study kat kl dan kelantan,rumah tetap meriah.. [meriah dengan bebelan aku]..hahaha..

yang ni pulak gambar aku dengan adik aku time nak tunggu masuk isya'..aku kena ikat dia suruh ikut solat sama,nanti malas pulak nak solat..nanti bila besar,dah susah nak train diorang solat..kalu tak,konpem2 umi+abah bebel kat dia dan op kos,aku sekali kena sebab biarkan adik tak solat..huahuahua...

inilah adik aku yang bongsu,,kena paksa mengaji+solat sekali,sekali dengan kakak dia..hahaa..gedik betol dia,kan..wawawa.. sebenarnya,susah jugak nak ajar budak2 ni kan,tapi umi kata dia nak pass kat aku pulak,kalu aku da betul2 tak boleh,,baru umi adjust balik..ujian2..sabor jelah..

keluarga aku agak besar,,ada 4 putera dan 4 puteri..masing2 ada geng nak gaduh dan geng nak main..tapi,biasalah manusia,,kadang ada kelebihan dan kelemahan tersendiri,kan... bila nak raya,memang riuh giler rumah aku..yelah,masing2 sibuk nak kemas rumah dan buat kuih raya,,last2,,semuanya tidak terbuat..hahaha..

apapun,alhamdulillah Allah memberi aku umi dan abah yang sentiasa membantu dan menyokong aku,,kalau diorang tak setuju,diorang akan bagi tahu direct je..tapi..yang buat keputusan adalah diri kita sendiri..sesungguhnya,,jasa mereka memang tidak terbalas..hanya Allah mampu membalas jasa mereka..amin.. 

yang ini pulak,gambar raya family aku ketika raya 2012..tapi tak clear sangatlah,,cukup sebagai memory dalam 2012,,
tgk,,macam2 mimik muka ada,,kelako pulop..

family aku tidak pernah ada theme colour dalam aidilfitri,,kalau tgk ada yang sama,itu semua hanyalah satu kebetulan..pagi raya,baru perasan dan pakat2 menjerit..haha,,paling syok bila time fotografi nie,,masing2 sibuk nak buat gaya tersendiri..ada kekanan,ada kekiri dan sebagainya..haha

10 tahun lagi cm ne?haha,hanya Allah je yang tahu..moga semuanya baik2 sahaja.,amin
oklah,tu je kot yang aku nak cerita,nanti details sangat bahaya pulak,kan..haha,,inilah kami=keluarga aku..insyaallah,diorang memang sporting,,kadang tegas,kadang kelakar..setiap orang ada mood yang tersendiri,kan..

biarlah gambar berbicara..hehe

ok,,adios...good nite,,assalamualaikum..
have a good life!!


2 comments:

iShasha Aishah said...

tu diaaa~~~ meriah ekpongg~ :D

si penglipur lara said...

haha,,tu time kalu semua adik2 aku balik..kadang je tue..ko apa citer skrng ?hehe