Friday, February 7, 2014

marah..moody...sakit hati :(

Assalamualaikum..

setiap orang dikurniakan akal fikiran untuk berfikir,menilai baik dan buruk...
dan malam ni aku sangat2 sangat2 terasa hati,..kecewa..sakit hati ..geram..sedih dan etc ..
ak geram bila ada manusia yng lebih muda dari aku suka2 je menjerit kat aku..meninggikan suara depan orang lain..what the hell!!..kalu ikut hati aku,,memang depan2 tu jugak ak nak nangis...ak tahan je,,merah giler muka tahan semua perasaan tu..

siyesly,aku xboleh terima keadaan ni!!sangat kurang ajar ok!minta maaf satu patah pun tidak sebab dia EGO!!op kos ak sangat geram,even dengar suara dia pun ak rasa mcm sakit hati sngt..yang paling sakit hati,dia boleh menjawab balik dengan aku..ya Allah,,dah lama sangat aku xmarah orang macam ni...setiap kali teringat,aku mesti nak nangis,sebab aku xboleh tahan rasa sakit hati ni,,!!

bila susah,xda duit,semua cari aku..apa2 nak makan sedap cari aku...nak bayar umah sewa cari aku...???oit,,aku pun manusia ok..ak memang perasan dari dulu ak memang dah dibuat macam ni..sebab tu aku xbetah stay kat sini lama2...selama ni,ak tahan je perasaan negatif aku,sabar n sabar...dan memang petang tadi aku xboleh tahan sangat..OMG,,malu ok!!langsung xrespect...dah tu,org sebelah dia tu langsung xback up aku...dibiar aku terkontang kanting kat depan2 tu..langsung xmenegur..just like a stone!

apa yng ak buat semua xkena,dia je yng betol,kalu dia buat salah pon betol jugak..kalu dia buat betol memang betol lar...aku ni semua salah,,buat ke tak buat ke semua salah..ak geram??!!tp aku xboleh nak buat apa,menangis jelah sorang2..kadang2 rasa mcm menyesal dengan apa yng aku buat sblm ni...apa yng diorang suruh,aku buat,sampai separuh jalan terkontang kanting..

ak rasa mcm nak menjerit je sekarang ni..ak dah penat dengan permainan manusia,,langsung xmenghargai,ak xminta pon kasi hadiah,xminta pun kasi pujian  cuma ak minta secubit perasaan belas jer kat aku ni...ak terasa dari dulu lagi..bila aku memberontak,dikatanya ak budak degil,dia budak baik..ak geram!!

xpernah tahu apa masalah aku,,...sebab tu aku rasa nak lari sngt dari semua ni..tp ak tahu sejauh mana ak lari,tempat ni jgk aku balik... :(

sebab tu ak suka belajar jauh2...kerja jauh2..dan dalam diam2 ak tgh search nak sambung belajar kat oversea.lagi jauh aku pergi,lagi baik...hanya perlukan ak untuk time susah...dan aku bukan malaikat untuk  menerima semua tu..ak manusia,ada hati dan perasaan...ak ada akal untuk menilai dan aku ada hati untuk merasa...:(

memang ak sumpah,ak xkan lupa apa yng dia buat kat aku..biarlah Allah bagi dia rasa apa yng aku rasa...aku yakin Allah Maha Adil,dan aku yakin hukum karma tu memang wujud dalam dunia ni..sekali ko wat kat orang mcm tu,ingatlah,Allah akan balik semua untuk ko..
dan andainya buruk ko buat kat orang,buruklah orang buat kat ko even kemana ko pergi..

aku xkira samaada dia kawan aku ker,family aku ker...aku yakin setiap pembalasan pasti ada. same goes to me,kalu aku wat jahat kat orang,jahatlah Allah akan balas kat aku...

sekian luahan hati aku...ak perlukan someone to talk,but i never trust somebody....siapa yang baca,amiklah pengajaran untuk hidup anda..
janganlah memalukan orang lain,mgkin bg ko itu satu lawak,tap bg orang itu satu pengaiban..ko xpernah rasa sebab ko xpernah rasa,dan bagi ko menda tu leceh..

cuba ko kena sekali,baru ko tahu tinggi ke rendah langit tu,.sebelum buat sesuatu,pliz think twice.

1 comment:

Giveaway Mama & Baby said...

Jom join giveaway… hadiah best, bernilai RM750… semua orang boleh join dan menang…sy cari 9 org pemenang yg bertuah..tarikh tutup, 4/12/2014… klik link kat bawah ni kalo berminat..tak payah bayar apa2 pon…

www.vitaminhouz.com/2014/11/giveaway-best-buat-mama-bayi.html?m=1

Good luck !!