Thursday, February 6, 2014

welkem 2014!!!..xlewat lagi,kan?

Assalamulaikum..

sekarang jam 2345,hmpr melangkah ke 5feb2014...harapnyer aku masih tak terlambat untuk wish welkem 2014!!siyesly,melangkah ke alam baru,azam baru,umur baru...meninggalkan segala memori pada 2013...

2013 memberi aku banyak kenangan manis dan pahit..just like coffee,dalam pahit ada manisnya,kan?

dalam 2013,banyak peristiwa mengajar aku menjadi manusia ynglebih matang..

2013 :

January : 31.01.13 adalah hari terakhir aku di GCAP..(1st and last programe yng join untuk tahun 2013,,really2 miss my ooolldd frenzs..bnyk kenangan,)
310113-also my 23rd bufday..alhamdulillah,masih bernafas..thanks to Allah and my family :)..celebrate bufday dgn geng2 GCAP..kat pantai batu buruk..kena mandi dengan tepung..even dah umur 23 tahun,tapi umi kata macam 3 tahun ..kikiki..

hahaha,,kelakar sngt..(tutup perasaan malu jap)..muka diawal 2013..
 Mac : pertengahan bulan,officially Assistant Manager Baskin Robbins Genting Highlands. opkos sngt susah nak sesuaikan diri okeh!..mulanya,xdapat adapt diri dgn cuaca dan suhu dipuncak Genting,tapi alhamdulillah..really enjoy be there!dapat belajar macam2..semua bidang..
          
one of my staff

July : dapat offer kat giant pulak, 1 July 2013 officially HR Executive (contract) ,3 months. suppose for three months. after2 months,have been transfered to ampang as permanent effective 1 October 2013 still in same position. alhamdulillah sngt..Allah itu Maha Hebat dan Maha Mengetahui..siyesly,bila kita sendiri alami,,memang macam2 pengalaman boleh dapat..seronok sngt..tp tekanan kerja maha hebat..Allah je tahu..xsangka sangat Allah bg merasa peluang jd HR Executive diusia 23 tahun..alhamdulillah...

bersama2 kawan2 giant..really miss dis moment..





December : konvo!!031213 officially graduated at UUM in Bsc Human Resource Management Second Class Upper with CGPA 3.++..alhamdulillah,,penantian selama setahun akhirnya berakhir..bnyk masalah dan ujian melanda sebelum konvo,dengan cuti xapprove, jubah pending,gambar xtempah..tp lastly,Allah permudahkan segalanya..alhamdulillah,thanks Allah :) I love U ... seme ini untuk family aku especially umi dan abh yng bnyk berkorban segalanya, kawan2 yng sentiasa bersama,pensyarah2 yang sentiasa sabar dengan kerenah aku..dan paling penting semua ini dikembalikan kepada Allah...seme ini hanya pinjaman tp aku bersyukur sangat...[tacing pulop]










sejujurnya, 2013 banyak memberi kesan kepada aku..ada manis dan pahit tapi itu semua banyak mengajar aku menjadi matang dalam kehidupan..opkos,umur semakin meningkat,perancangan makin bertambah..


masa lalu ada perkara paling jauh dari kita,kan??sayunyer hati..

oklah,malam da makin tua, nak angkat kaki dulu..layan tacing2 dulu..kikiki..

p/s: 2014,,sila baik2 dengan saya yer..bnyk plan saya tahun ni,,moga Allah tunjukkan jalan yng benar dan jalan yang lurus..aamin..

bye2 2013,,gonna miss u...welkem 2014!! kita merancang Allah tentukan,,
umi dan abah pun makin meningkat umur, cari duit pon cari duit jugak,kebajikan mereka dan perasaan mereka harus dijaga,kan??

oklah,,assalamualaikum
[mood:tiba rindu nak berblog,,eh??]

No comments: