Monday, March 24, 2014

CIKGU OH CIKGU

Assalamualaikum...

apa kabo?sihat dok belaka?moga Allah sentiasa memelihara anda yang membaca..moga Allah tempatkan kalian dibawah lembayung rahmatNya..
080314,Malaysia digegarkan dengan kehilangan pesawat MAS MH370,,terkejut giler aku bila aku balik dari mesyuarat PIBG umi terus bgthu kapal terbang MAS hilang..Allahuakbar!!...hanya Allah tahu dimana Dia sembunyikan...

okeh,,kita doakan terus untuk MH370,,dont give up k..!

sekarang kita masuk another chapter...alhamdulillah,060314 aku telah ditawarkan jadi guru sandaran di SMK Bukit Sawa,Kuala Trg,Trg..alhamdulillah,,rezeki aku..mula2,terkejutt sngt..ingatkan xdpt dah..emmm,,rezeki yang Allah aturkan mesti terbaik untuk hambaNya,,,..
pagi tu aku dapat kol,,terus kena pergi PPD Marang dan lapor diri di sekolah tu..berdebarnya hati hanya Allah yang tahu..



aku ditugaskan mengajar form 3 dan form 4,Sivik dan BM...alhamdulillah,xdalah tough sangat..tp since cikgu tu cuti bersalin dr bulan 2,,budak2 da lupa semua tntg BM dan Sivik..dan aku kena mulakan dari awal!Ya Allah,,dugaan dr Allah untuk aku yang lemah ni..

kebetulan,kelas yang aku kena mengajar tu majoriti dr kelas belakang,so teknik mengajar slow and steady...salin nota,explain,latihan dan kuiz..so,,budak2 ni enjoy sikit..



paling kelakar bila budak2 laki suka kacau..nak ngorat lar,nak ajak kuar makan sekali lar..haha,,kelakar,,aku pun anggap diorang mcm adik2 aku ajer..diorang pulak..tgk cikgu muda,cikgu ganti pulak tuh,,lagi sedap lar nak main2 dgn aku..haish!

anak murid : cikgu,minggu depan saya xmo dtg sekolah seminggu..cikgu nak bagi surat amaran,saya dah xkesah.....!
cikgu: amboiiii..!!cakap besonyer awak ni...kenapa xnak dtg??ada problem ker??
anak murid:: xdalah cikgu..saya mmg malas nak datang...
cikgu::mengada jugak ank murid cikgu ni..jgn nak tmbh kerja cikgu nak hntr love letter ke awk,boleh??
anak murid::hahahaa,,apa lar cikgu ni..minggu depan kan cuti sekolah seminggu..memang xpayah datang..cikgu pon xpayh datang jgk...hahaha
cikgu:: [ bulat mata tgk ank murid]..ooooooowwhhhh,,kenakan cikgu yer..mmg nak kena ni..!!

haish,,budak2 zaman sekarang....



setakat ni dah hmpir sebulan aku mengajar di sana..alhamdulillah,aku dapat sesuaikan diri di sana..op kos,kita xboleh nak lari dari kesalahan,,yng penting we learn from the mistake..dont give up,,!!

teringat pulak,masa aku belajar kat sekolah dulu..selalu berangan nak jadi mcm cikgu..duduk depan,boleh cakap..boleh conteng papan hitam..tak sangka Allah bg jugak aku rasa..alhamdulillah..teringin nak jadi mcm cikgu rokiah,my feveret economic teacher...tegas tapi baik...selalu dapat nasihat free..emm,rindu cikgu!

p/s: sekarang cuti sekolah!!relax giler,tp gaji tak jalan pulak..xpelah...slow2 kan..nak 1000 daya xmo 1000 dalih...sekarang ni busy dengan kenduri kahwin,,semlm kenduri kazen aku..lepas ni ramai anak2 kawan umi yng bina masjid...aku???nnti kita story dalam entry lain yer..huhu..

btw,jadi cikgu ni best jugak..tak minat takpe,yng penting,ada semangat nak pupuk minat tue..always think positive,,independent and smile always!


No comments: