Saturday, April 16, 2011

mood:::???????????

Assalamualaikum...
hari nie aku nak share ngn korang semua perasaan yng kurang senang yng ada kat aku hari nie...aku sebenarnya sakit hari +sedih+terkilan bila setiap apa yang aku buat,aku lakukan semuanya salah..semuanya xbetol..aku tolong dia dgn ikhlas,namun langsung xdipandang,,nak kata terima kasih lagi lah susah...ok,fine, aku memang tak tahu mcm mane nak buat kerja tue,tp aku cuba untuk tolong...namun,ini yang aku dapat...sedih....


kadang2 aku xpaham dengan orang yang bernama manusia nie (pdahal aku pun manusia)..hehehee..tolong kan salah,xtlong lagi salah...emm,,,,
umi aku selalu ajarkan kat aku dan adik-adik aku supaya selalu mengucapkan terima kasih walaupun perkara tue kecik tue,kerana dengan dua patah perkataan tue akan mengurangkan kepenatan seseorang yng menolong kita...kita x tahu sama ada,adakah kita masih perlukan pertolongan dari si'dia'..jadi,,ringan2 kan lah mulut anda mengucapkan terima kasih...bukan untuk menjatuhkan ego,tp untuk menghargai orang disekeliling kita....
fikirkanlah,,jikalau kita berada ditempat orang lain,apa yang kita rasa apabila kita tolong seseorang dengan semangatnya,namun langsung tidak dihargai.......mesti akan lahir perasaan 'terkilan' walau sedikit...hargailah orang disekeliling anda kerana mereka juga seperti anda...mereka juga mempunyai hati dan perasaan untuk merasa sedih dan suka,untuk menilai baik dan burukk....









No comments: