Sunday, April 29, 2012

TERIBBLE WEEK & SAINA

Assalamualaikum...
minggu lepas,,antara minggu yang sangat diuji..masyaallah,jika bukan dari kekuatan Allah,,aku xkan mampu menghadapinya..sangat perit,sehingga rasa macam nak rebah dan berserah sahaja..
namun...
Allah lebih mengetahui kemampuan aku..alhamdulillah,semuanya sudah berlalu dengan 1000 kenangan..dalam diam2,Allah memberi 1000 hikmah dan pengajaran pada aku...
dalam masa seminggu,aku dapat jadi AJK untuk dua projek yang aku memang xboleh nak menolak..1 dari TRADESY (kelab fasi yang aku paling setia dan sayang)..then HRMC (human resource management club)..sebab HRMC tue projek final year aku..WAJIB untuk aku terima..dalam dua2,aku pulak dapat ladi AJK yang penting..memang tak cukup tidur..
macam dah serabai diri sendiri..banyak kerja yang harus disiapkan..yang menda yang perlukan perhatian..
alhamdulillah...
Allah permudahkan kerja aku..Dia banyak menolong aku..walaupun terasa perit dengan ujian nie,aku tetap perlu teruskan dan galas amanah ni..jangan lari dari tanggungjawab..
SAINA SUMMER CAMP..FINISHING SCHOOL...SEMINAR "GRADUAN CEMERLANG PILIHAN MAJIKAN" ..
--------------------------------------------XX-------------------------------------------------------
OK..
sekarang nie,aku update sikit citer masa aku kena lead jelajah kampus bersama student SAINA..waktu tue baru balik dari finishing school..penat,hanya Allah yang tahu..bila nama amanah,kita harus terima..insyaallah,Allah akan permudahkan urusanku..
perjalanan kami bermula dan berhenti di pusat equi,uum..iaitu pusat kuda..aku pernah masuk pusat kuda,tp xpernah sentuh2 kuda..takut..hehe..seronok dapat main dgn kuda..adik2 saina dpat tunggang kuda..xpelah,,tgk pun da ok,kan..hehe


kuda tue sakit,,sebab tue xmo kawan dgn aku..hehe,,kuda tu cacat mata..dia xley nmpk sebelah..aku ingatkan hanya manusia yang diuji,namun binatang pun diuji..cuma dia xboleh meratap dan menangis macam manusia..cukuplah hanya Allah yang mengetahui..kerana Dia sebaik-baik penolong...
lepas tue,kami pergi melawat perpustakaan sulatanah bahiyah..satu-satunya library di UUM..tunjuk kat diorang kemudahan dan perkhidmatan dalam UUM,,moga mereka lebih bersemangat untuk belajar dan menjadi seorang insan yang berguna..lepas tu,kami pergi lepas tenshen dengan main G0-Kart...memang seronok tengok mereka main..memang terasa nak main sangat..tapi bajet untuk kami tidak disediakan..hehe..insyaallah,lain kali...
antara aktiviti penting dalam SAINA SUMMER CAMP ialah..jelajah kampus,night walk dalam hutan sintok...dan explorace..semuanya dalam sehari..aku harap sangat apa yang kami cuba sampaikan pada mereka dapat disampaikan..moga Allah membawanya hingga menusuk hati mereka...amin...


sebenarnya,bnyk lagi gambar lain..insyaallah,aku upload lain,ok..aku tidapat bagi perhatian lebih pada SAINA SUMMER CAMP sebab kena bagi perhatian untuk seminar human resource tu lagi..alhamdulillah,semua da settle..aku berterima kasih pada semua kawan2 aku yang sentiasa support aku..pada umi yang sentiasa memberi kata semangat (walaupun marah sebab aktif semacam even da sem akhir) dan pada Allah yang sentiasa mendengar luahan aku..yang sentiasa meniupkan kekuatanNya pada aku...dalam explorace,checkpoint akhir,aku terpaksa membuat provok dan marah kat adik SAINA.adik2 angkat aku semuanya menangis..rasa bersalah sangat,,tapi aku buat jugak..aku harap mereka sedar apa yang aku hendak sampaikan..mereka terlalu dimanjakan..dan aku harus sekali memberi pengajaran kepada mereka...
pada semua MT pelaksana,,AJK pelaksana..fasilitator...pada semua sukarelawan yang menolong..terima kasih atas huluran pertolongan anda..jasa kalian hanya Allah yang mampu membalas..
tahniah atas kejayaan ini..saya bangga dengan anda semua..
tiada kata mampu diluahkan kecuali ALHAMDULILLAH...amin...

2 comments:

iShasha Aishah said...

good job, bihah.. mu dah lakukan yg trbaekk.. tahniah!

0330 said...

insya allah. amin. tengs a lot kak biha :)