Friday, November 30, 2012

kerja ohhhhh kerja...

Assalamualaikum..

apa khabar semua?moga diberkati Allah selalu..amin..:)
sekarang dah hampir sebulan praktikum aku tamat..sesungguhnya perasaan bosan tu memang ada..secara slow2,aku cari kerja..tak mo lar siyes sngt,nanti penat pulop [ada ke]..hahha

alhamdulillah,aku mendapat panggilan interview dr syarikat Nasuha Entep. Sdn Bhd [maksiti=rmpah ratus] di bandar tun razak..untuk jawatan eksekutif sumber manusia,,

sebenarnya,,aku try and error je untuk isi jawatan kosong disana,tu pun terjumpa secara tidak sengaja dalam paper..ya Allah,memang aku terkejut sangat..moga ini percubaan yang baik..nanti aku akan tumpang dirumah mak cik aku,sepupu aku akan temankan aku kesana..moga segala urusan ak berjalan dengan baik,amin.

sebenarnya,kerja kosong ada je,,tapi untuk low profile lar..kalau untuk jawatan manager/CEO/akauntan memang susah sikit..tapi sebagai kerani/operator/pembantu pengurus aku tengok ada je dalam paper/internet/iklan2 kedai...tapi semua itu bergantung pada kita...we think,we decide,we do it...

sejujurnya,aku memang suka jawatan ini kerana sangat berkait rapat dengan apa yng aku belajar sepanjang 3 tahun di uum..aku harap Allah makbulkan doa aku,,moga2 aku diterima di Nasuha Entep.amin

kerja..kerja...kerja....
sepupu aku yang habis praktikum dengan aku pun dah kerja sebagai engineer di kemaman,terengganu.sepupu aku jugak [yang lain tp sama umur] dah nak kahwin hujung tahun ni..haish,,,masing2 busy dengan agenda masing2..hopefully,i can get any work relate to my study at the end if dis year..hopefully..amin..
 

No comments: