Sunday, November 25, 2012

makan angin in november(in short form)

Assalamualaikum..

apa khabar?alhamdulillah,Allah masih memberi nikmat kehidupan kepada aku..alhamdulillah,masih mampu bernyawa sehingga ke hari..bulan november bakal berakhir dan ianya banyak menyimpan memori dalam hidup aku..

dalam bulan ni,aku pergi uum untuk hantar laporan praktikum aku..tapi..ada kejadian berlaku..sangat cuak dan mendebarkan..beg aku ada orang amik a.k.a ada orang tertukar beg aku..ya Allah!!terkejut sngt,,dalam pukul 5 pagi tu,terus kol umi..nak menangis,tapi tak terkeluar air mata ni..umi pun terkejut.dalam beg aku tu,ada laporan praktikum aku berserta dengan lampiran bagai..dipendekkan cerita,ada orang kol uum dan uum kol aku bg nombor fun lelaki tu..fuh!!alhamdulillah!!berkat doa yang tidak putus2 dari umi,abah dan semua keluarga aku (siap mak cik ak pergi solat hajat didepan kaabah) dan kata2 simpati dr ILP Marang+kawan2 ak yang prihatin,Allah kembalikan balik beg aku tu..terima kasih Allah kerana menerima doa kami..moga Engkau sentiasa merahmati mereka,amin..akhirnya!siap juga laporan aku dihantar ke prof aku..terima Mekda!kerana sudi teman aku hantar report tue..

lepas hntr report,aku pergi Langkawi!mulanya malas sangat,,sngt malas..sebab dah xda mood nak pergi,,hanya pikir nak balik jew..then,elaun praktikal aku masuk,,dah janji ngn member aku..hotel pun dah booking,,kena jugaklah pergi,kan...tapi kami pergi berdua jew..mcm xberapa nak best sangatlah,bajet pun mesti besar.rindu jugak dengan family kat rumah..hanya Allah je tahu betapa kelam kabut aku petang tu..

kat langkawi,kitorang stay kat pantai chenang..fuh!memang best..kat langkawi,,kitorang pergi :
-underwaterworld
-the zon (dunia coklat:seme jenis coklat ada:best giler)
-cable car (siap ada member baru:owang putih dr moscow,rusia)
-telaga tujuh(kitorang hnya sampai kat air terjun je:jmpa pelancong asing dr ambekistan)
-pastu,gi makam mahsuri(tapi xda apapon:amik gmbr jew)
-malam tu,shopping puas2,,sebab besok dah nak balik..
-dalam shopping,nampak banner ISLAND HOPPING..
wah!best giler,,pusing2 pulau nak bot..
pergi -tasik dayang bunting
------->pulau beras basah (mandi2 pntai)
------->pergi tgk helang sambar ikan depan mata (ternganga gak lah:memang best)
balik dr island hopping,terus amik teksi pergi jeti..nak balik..
penat sngt..tapi enjoy!
trip dr langkawi ke trg,,sngt pnjg sebab tiket xda..kitorang terpaksa transit slw2..

kuala perlis-->kuala lumpur--->kuantan-->terengganu. (20 jam dalam bas,,1 jam dalam feri,,dan 4 jam dalam bot) sngt mkn angin,,penat sngt..alhamdulliah,selamat sampai rumah..

itulah perjalanan aku sepanjang minggu lepas..kesian kat family aku,,aku xsempat nak simpan duit nak belanja family aku,padahal merekalah tulang belakang aku,,sentiasa membantu aku,,xpe2,,nanti aku dapat kerja,gaji pertama aku nak belanja diorang puas2..amin..

then,next week dalam 16/11/12,ak pergi kuantan,,nak settlekan hal transkrip dengan member aku,,tapi alang dah pergi kuantan,,jom main air kat gambang water park!!
best!penat menjerit,penat main air,,dari pukul 10pagi-2.30 petang dok main jew..xingt dunia sampai tube boleh hilang..hahaha..
alhamdulilah,,perjalanan ak smooth jew..selamat pergi,selamat balik..
siyes;y,,syok sngt pergi gambar water park,the largest water park in Malaysia 2011..

itulah,,makan angin aku sepanjang november ini..lepas tu,cari kerja pulak..nak cari kerja bukan senang sebenarnya,,moga2 Allah permudahkan urusan aku..amin..nak bantu umi dan abh,,nak tanggung adik2 sekolah...amin..

p/s--->>gmbr xda sebab ada dalam fun,,xsempat nak transfer ag..hehehe..