Monday, July 22, 2013

#sesi merepek#

assalamualaikum..

ahlan wasahlan ya ramadhan,,even ramadhan dah menyapa,biarlah aku lmbr sikit ..huhu..ramadhan kali ini agak sebab kena buka puasa dalam lrt atau time tunggu bas..emm,xpelah..redha..

bila dipikir balik,sudah jauh perjalanan aku..dari seorang pelajar menjadi mahasiswa..menjadi asistant manager untuk beberapa bulan dan alhamdulillah,menjadi hr exect untuk beberapa bulan (kontrak)...rasa semakin matang pulop..huhu..alhamdulillah diatas nikmat ini..namun ia bukan semudah itu dan banyak cabaran yang aku kena lalui..

matlamat aku hanya ingin menjadi anak yng solehah pd umi dan abah aku,,seorang pekerja yng dihormati,,an zaujah yang solehah,insyaAllah..semoga Allah mengatur kehidupan yng terbaik untuk aku..
hidup ini mengajar aku banyak perkara..iaitu...hidup adalah sesuatu yng singkat..grab the chance!!ibarat satu persinggahan sebelum belayar ke alam sana...amiklah peluang untuk menjadi manusia yng baik..Allah akan tentukan sama ada siapakah kita..

pening x??hehehe,,aku pon pening..terlalu bnyk menda yng aku nak citer,,tp x tahu mana satu yng perlu diceritakan...bagi aku,,hidup ini satu perjalanan yng indah jika kita hiasi dengan keindahan Islam..jangan lupa,Allah nombor satu dalam hati!jgn lupa solat taw!

act,aku pening dengan kerja aku..nak kata aku xselesa adalah jugak..tp nak kata teruk sangat idaklah..emmm,aku pon pening..menjad hr exect menjadikan aku seorang multitasking..semua menda aku belajar even xda kaian dgn hr..aku tahu setiap majikan expexct graduate will perform the best thing they ver have..tp aku jg manusia biasa,,boleh melakukan kesilapan..yng penting,kita belajar dr kesilapan tu,kan??

tiada yang aku harapkan kecuali Allah melembutkan hati bos dan staf2 aku untuk menerima aku dengan ikhlas,,,tanpa syarat..dan aku mengharapkan satu pengakhiran yng baik dalam kerjaya aku sendiri..amin..

memang malas menjadi faktor utama aku xda mood nak pg kerja..awl2 pagi dah kena keluar,tggu bas,,then naik lrt..tp aku thu,,ramai lagi yng susah..at least,aku ada kerja,kan??

ya Allah,cukupkanlah segala keeprluan aku didunia dan akhirat..sayangilah,lindungilah dan kasihilah umi dan abah aku didunia dan akhirat..semoga hari esok lebih baik dari hari ini dan semalam..permudahkanlah urusan pekerjaanku..Sesungguhnya Engkau lebih Maha Mengetahui..amin..

1 comment:

iShasha Aishah said...

amin! all the best bihah..! smga dpernudahkn urusan mu..