Monday, May 30, 2011

~hOmE sWeEt HoMe~..^_^

alhamdulillah....
aku da selamat balik umah...dapat tgk padi2..dapat tgk bilik aku yng comey <3steps>..hahaha...papon..aku dapat makan masakan umi kat umah...dengan penuh lega..aku dapat habiskan semester 4 dengan baik..aku xharap result aku ini dapat naik dengn melonjak,tp ckplah dapat baiki result aku yng memang comey ini..hehehe...
sekarang pulak budak2 sekolah ngh cuti sekolah..bolehlah main ngn budak2 xmatured nie..hehe....korang da plan nak g holiday tak ?mesti seronok,kan...aku dok kat umah jer...ongkos enggak ada..xpelah,,nnti da kerja,,kita p jalan lama2 k..<ayt wat sedap hati >..hehee...kecian gak kat parents aku,,mesti penat nak cari duit,kan....
dok umah nie..mesti jadi suri rumah sepenuh masa...suri rumah after umi aku..hehehe...rutin harian aku sama jer hari2...nak kata bosan,memanglah tp kenalah ikhlaskan diri...kecian gak kat umi wat kerja sorang2...bangun pagi, pastu solat subuh...pastu check fb jap...hehee..memang cley nak tinggalkan fb nie...dah tabiat...pastu,tlg umi wat breakfast...kemas umah...jemur baju..yng lain adik aku lak yng settlekan...hehee..penah dowh...mcm mana lar rng yng jadi suri rumah xberhenti wat kerja dari pagi sampai malam..ishk22...penatnyer....
xpelah penat pon,kan...ikhlaskan hati...insyaallah rahmat Allah akan sentiasa mengiringi....Rasulallah bersabda yang bermaksud  'mana2 perempuan yang jaga solat,puasa dibulan ramadhan dan TAAT PADA SUAMI',masuklah dia kedalam syurga'..
amik2 lah pengajran yerk...Allah dah meletakkan taraf perempuan setinggi-tingginya dalam dunia nie..dan janganlah kita rasa kita xbernilai...setiap kesilapan yang kita lakukan,,,bertaubatlah dan bukalah pintu kehidupan yang baru...Allah sentiasa bersama hambaNya yang ingin bertaubat dan ikhlas...
ok lar...nak kena out lu...bnyk kerja sedang menunggu..kena cari mood lu...have a nice day...:))

No comments: